tisdag 18 januari 2011

Utmaningen då?


Vilken snygg mage! Tyvärr är den inte min :-) Men snart så... :-))
Jo för alla er som undrar hur det går för mig med utmaningen, så går det alldeles utmärkt :-) Dock har jag gjort om Fustras utmaning till min egen á la Marianne.
Jag älskar Fustras träningsmetod med att köra superset och därmed inte vila emellan och även blanda in kondition mitt i styrketräningen, tycker det är genialiskt. Men jag har svårt att köra samma sak varje dag och köra efter ett strikt kostschema, det passar inte riktigt mig. Behöver variation och inte känna mig fastbunden vid ett schema. Så jag kör Fustras styrka ca 3-4 gånger i veckan blandat med annan styrketräning och konditionsträning. Det passar mig utmärkt!
Kosten följer jag som bas men varierar och äter annat om jag är sugen på det. Försöker variera och vara spontan. Viktigt för att hålla ett jämnt blodsocker är att äta ofta och lite, varannan, var tredje timme, då håller du blodsockret på en jämn nivå hela dagen och minskar därmed sötsug :-)
Jag kommer köra min utmaning och träningsuppbyggnad ända till 31 mars för att sedan fortsätta och köra toppformning till våren, bra och sunt upplägg med långsiktig träning som håller i längden.

Jag har snart fixat 4 dagar utan godis och har bara 10 dagar kvar nu :-) Känns redan bättre i kroppen även om det var lite svårt att gå förbi godiset vid kassorna igår när vi handlade haha.
Jobbigaste dagarna är ju nu dag 3 - 5 då abstinensen är som störst. Men när jag fått ur det mesta av sockerbehovet i kroppen kan man återgå och äta och unna sig lite gott ibland och njuta massor som en tvättäkta livsnjutare :-) Livet är till för att njutas.
Slutsats av detta inlägg:
Gör det som funkar för DIG!
Huvudsaken är att du kommer igång med träningen och att du har en bas av nyttig och bra mat. Skräddarsy träning och kost utefter hur du funkar. Jag har en del av mina vänner som är med och kör utmaning med mig och alla kör på sitt eget sätt, det viktiga är att ALLA kämpar utefter sin förmåga och många har fått fina resultat redan. Om du vill komma iform till Beach 2011, så är det läge att komma igång redan nu, så får du en hållbar och sund förändring och kan med lätthet komma i DIN toppform när det blir lite varmare ute. Vilket är ditt personliga träningsmål 2011?

Ha en fantastik tisdag i tövädret!

2 kommentarer:

  1. Linnea (inneboende) visade mig din blogg (är hennse gymnasiekompis. Bra med pepp, kör ett liknande upplägg just nu men inte fustra eftersom jag vill vara flexibel. Men nyttig mat och mer träning iaf :) Tack för bra pepp helt enkelt, lycka till!

    Hanna

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittat hit! Precis jag tycker du gör helt rätt genom att köra ett upplägg som passar just dig! Tack för snälla ord och lycka till själv!

    SvaraRadera