onsdag 5 januari 2011

Här vill jag vandra


Ge mig sol, ge mig värme...känslan av att vandra med nakna fötter i solnedgången på en strand fortfarande varm av solen...
Imorse var jag och älskling ute med de käcka stavarna :-)
Vill dock börja springa snart....men jag är duktig som vilar extra länge och istället vandrar med stavar, vilket faktiskt är en överraskande bra träning!

Shit igår körde vi spinningpuls, så jäkla skönt –körde skiten ur mig rent ut sagt låg i snitt på mellan 88-90% I like big time, vi provkörde på Kraftkällan i Uppsala! Det var nice, kan rekommendera stället om man bor i Uppsala, väldigt trevligt och lättåtkomligt om man bor lite söder om Uppsala som vi.
Dock jobbar jag som en frilans och därmed flackar jag runt som en nomad :-)
Så SATS är det ultimata för mig (Stockholm–Göteborg–Uppsala) men vi funderar på Nautilus som även har en fin simhall i Uppsala (och Nautilus har ju också gym i hela Sverige).
Svårt, när vi inte riktigt vet om vi kommer flytta runt lite såhär i början på våra karriärer :-)
Finns även ett grymt studentgym i Uppsala som jag nog ska prova en månad, kanske hänger med Linnea några gånger, verkar grymt + att de här ett ljusrum, precis vad jag behöver just nu! haha oj nu blev det en sidoutläggning om gymanläggningar lite oväntat, men det är ju en bra sak med mig rätt som det är kommer det "impulsiva inlägg på tal om det". Den röda tråden är inte alltid sammanhängande ;-) men desto mer intressanta, eller hur? ;-)
Jo angående spinning med pulsband är något jag kan rekommendera varmt! Det är roligt att följa sin egen puls på skärmen och man kan ta ut sig så mycket mer när man pressar sig själv till max, ligger där 1 eller 2 minuter, för att sen vila ett par sekunder, sjukt bra intervall träning.
Har dock kört spinning i många år (sen jag var typ 15) så jag är van spinnare, det är en av de tuffare klasserna man kan göra, så det kan vara bra att prova på vanlig spinning innan man ger sig på hardcore varianten. Dessutom är spinning så oerhört individuellt. Man kan välja att köra en lätt dag om man har en sämre dag eller stenhårt, allt beror på en själv och inte så mycket på instruktören...en gång i tiden skulle jag och min siamesiska tvilling Panthea bli de bästa spinninginstruktörerna i världen,haha men jag hoppade på ett tåg till Italien men min kompis blev det! Kanske något man åter ska fundera på längre fram!
Man ångrar bara det man aldrig gjorde...

Ha en superhärlig kväll i snöyran...våren är här fortare än man anar!
Älskling och jag kanske ska åka skidor nu i någon av dagarna, shit vad roligt och läskigt!

Kram på er, ta hand om er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar