måndag 17 januari 2011

Inte godis på två veckor utmaningen :-)

Long time no seen! :-)
Jag har inte hunnit blogga så mycket sista dagarna som ni kanske märkt, mycket att göra och mensvärk dvs sovit mycket o tyckt synd om mig själv hela helgen :-)
Fast jag har varit duktig och tränat ändå! Bästa medicinen mot värken i magen, huvudvärken och illamåendet.
I lördags bestämde jag mig för att inte äta godis på 2 veckor, gjorde en liknande grej förra året och det funkade mycket bra! Kände att jag åt alldeles för mycket godis för mitt eget bästa och att jag fastnat i sockerfällan där jag i princip måste äta godis varje dag, inget bra för tänderna eller träningsenergin, därför ska jag ha uppehåll i två veckor, det är ganska lagom för att få ner sockerberoendet, tillhör nämligen typen som lätt blir sockerberoende, Annars är jag emot förbud, men ibland måste man ta till hårdhandskarna för att lyckas!
Mitt tips till alla er som försöker få ner er sockerkonsumtion, gör en vacker och utsökt fruktsallad!
Använd de frukter som du tycker om, blanda i lite god och nyttig kokos, och vips har du en grym filmkvälls ersättare istället för godis. Så mycket nyttigare och godare ( egentligen är det mycket mer smakrikt) o tänk på alla e-nummer du slipper få i dig!
När man fått ner sockerberoendet lite kan man återigen unna sig, men med måtta och ofta ersätta med en fantastisk fruktsallad eller bara en ren frukt om man nu föredrar det, kokosen gör att den känns så mycket godare och sötman i kokosen blandas med den syrliga fruktkompotten på ett utomordentligt sätt. Lycka till!









- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar