tisdag 25 januari 2011

Tryckvågsbehandling om två dagar






Lite bilder från dagens löptur i snövädret, det blev 10 km i lugn takt, det var så skönt!

På torsdag morgon ska jag tryckvågsbehandla mina båda ben hos en naprapat för att läka plantal fascit på höger fot och benhinneinflammation på vänster. Hoppas det ska ge resultat! Som det är nu kan jag springa varannan dag utan några som helst problem, men jag har ändå känningar.
Tydligen ska det här med tryckvåg funka läkande för kroppen.
här är ett utdrag från Ergomoves hemsida
"Tryckvågsbehandling sker oavhängigt av mediciner, exempelvis Cortison. Behandlingen stimulerar och ger ett effektivt stöd till kroppens självreparerande egenskaper. Det är vanligt att uppleva en omedelbar smärtlindring och därmed bättre rörlighet. Eventuella biverkningar är minimala.

Hur lång tid tar varje behandling? Det tar ca 5-10 minuter att ge 2 000 – 3 000 tryckvågor per behandling.

Är själva tryckvågsbehandlingen smärtsam? Det kan den vara, men dom flesta står ut med dessa 5 intensiva minuter utan smärtlindring. Om så inte skulle vara fallet, är det möjligt att utföra behandlingen med lokal smärtlindring.

Kommer jag att ha ont efter behandlingen? Omedelbart efter behandlingen kommer du vanligtvis att känna en viss smärta eller ingen alls. Däremot kan en dov, lite diffus smärta inträffa någon timme efter att behandlingen avslutats. Denna dova smärta kan hålla i sig ett dygn och någon enstaka gång något längre."

Så förhoppningsvis kommer jag inte har allt för ont och min kropp kommer läka sig naturligt så jag kan löpa igen utan smärtor :-)

Kör hårt mina vänner!

Hoppas ni får en trevlig tisdagskväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar