lördag 8 januari 2011







Åh vilken dag vi hade igår!
Otroligt läskigt ibörjan, (Älskling skrattade ihjäl sig när jag krampaktigt försökte hålla mig kvar i den sk "knappliften" jag fattade inte hur man skulle göra haha) Jag var så stel och rädd att älskling blev likadan bara av att titta på mig. Väl uppe i den gröna barnbacken så skakade benen och jag försökte ta mig ner utan att krocka med någon :-) Sen sa jag att nu åker vi till toppen, bära eller brista, som tur var det en sittlift upp så man kunde slappna av i benen :-) Vi åkte en röd backe från toppen och det gick hur bra som helst :-D
10 års ringrostighet hade släppt och jag flög ner, ramlade och upp igen :-)
Det var kul men läskigt :-)
Jag bröt många rädslebarriärer igår (höjdrädsla framförallt), känns hur bra som helst, och älskling var lika glad som ett barn på julafton, bara det gör att det skulle vara värt det!

Idag har vi båda varit oerhört sega, känner att jag ska ha en vilodag idag, men vet ni vad?
Imorgon tänkte jag prova att löpa för första gången på nästan 3 veckor, det ska bli underbart!!
Ska ut och löpa och köra lite styrka hemma! Ladda upp inför en tuff måndag och tisdag jobbmässigt.

Idag rensade vi lite, ut med julgran och så, men adventsljustaken får vara kvar ett tag till, det är ju så mysigt och fortfarande så mörkt ute :-)

Tips på god och nyttig lunch:
antingen–kyckling/räkor/fetaost/getost/rostbiff/lax/tonfisk
-färsk spenat (nyttigt och gott)
- ruccola (oerhört smakrik sallad)
- körsbärstomat
- timjan
-röd lök eller purjolök
-avokado
-keso eller kesella eller yoghurt
- ägg
-gillar man rödbetor eller vitkål så är det super att ha i, vitkål är väldigt god och nyttig och kalorisnål och rödbetor detsamma, de sägs också öka syreupptagningen i blodet. Springer man mycket är det ju extra bra.
-bulgur, fullkornspasta, quinoa eller matvete om man vill som kolhydratskälla
Mycket god och nyttig lunch eller middag! Med eviga variationsmöjligheter så tröttnar man aldrig, lätt att ta med som matlåda är den också.

lycka till med er goda och nyttiga matlagning därhemma, kanske har ni några goda tips att dela med er av?

På tal om T-rex träningssystemet, vi var inne på Budo & Fitness idag och expediten hjälpte oss med lite frågor, varav jag av ren nyfikenhet frågade lite om hemmaträningsprylar. Hon tog fram en liten låda med några band i som kallas T-rex och har blivit väldigt populärt, Linnea älskar den träningen by the way (finns på hennes gym). Expediten sa helt ogenerat att den låg på 1 995:-! för ett par remmar?? haha det var lite för saftigt för oss :-D

Bra substitut när man blir sötsugen är en smaskig fruktsallad eller smoothie...

Godnatt, sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar