söndag 8 maj 2011

Göteborgsvarvet!

Nu har jag bestämt mig! Jag ska springa världens största halvmarathon! Och det är jättesnart! Jag pratar om Göteborgsvarvet, jag fick tillgång till en biljett och jag tackade JA :-) vilken härlig utmaning, det är ju inte vilken sträcka som helst, utan drygt 21 km! Men det fixar jag! Tänk vilken sightseeing och folkfest det kommer bli! Jag kommer springa förbi min och min älsklings lägenhet till och med! Fast lite läskigt känns det också, tänk om jag inte orkar, tänk om jag mår dåligt... Men det är ju bara att ta tag i det om det skulle hända! Tänka positivt känns mycket bättre :-)
I morgon ska jag springa Vårruset med jobbet! Det ska bli mysigt! Vi ska ha picknick efteråt :-)
Vilken helg jag haft förresten, först sjukt ont i huvudet och febrig! Sen kändes det bättre, sen sent på kvällen innan vi skulle gå och lägga oss så svullnade mina läppar och tunga upp så vi fick åka in till akuten för att man vill ju inte gå och lägga sig om man riskerar att bli kvävd när man sover av någon allergichock! Så vi åkte in och svullnaden började gå ner och läkaren sa att då är det ofta på väg tillbaka och jag kunde vara relativt lugn, dessutom ficka jag med mig mediciner hem ( kortison och antihistamin) ifall det skulle hända igen, det känns faktisk mycket tryggare.
Sen på lördag hade jag ont imagen hela dagen, det är först idag det känns lite bättre med allt!
Det är bara att kämpa på och gå framåt hela tiden!
Åh jag längtar tills älskling flyttar ner om några veckor, vi kommer ha det sååå bra :-)
Och nu håller vi på att boka vår semester, vi ska ner till Bosnien och Kroatien och det ska bli så roligt och spännande, vilket äventyr vi kommer få, och kul att träffa alla släktingar! Måste bara börja plugga och repetera bosniska så att man kan kommunicera lite :-) Vad vi än gör blir det alltid ett roligt och mysigt äventyr av det, vet inte varför, men vi lyckas få den tråkigaste vardagen att bli förgylld och aldrig förglömmas av små saker, är så lycklig! Han gör mig så hel likt en kompletterande pusselbit och så himla lycklig, varje dag...undra om man får lov att vara såhär lycklig? :-)
Åh fitnessfighten går bara bra! Även om jag tagit det lite lugnare några dagar så kommer jag ta igen det i veckan, med råge! ;-)
Kämpa för att uppnå vad man vill ha! Vara ambitiös och envis får mig alltid att nå mina mål! Kämpa kämpa kämpa, ALDRIG ge upp något som du önskar, allt är möjligt, bara du kämpar tillräckligt hårt! Kom ihåg att din inställning är en stor del av vem du är och vill vara...

Lots of love till alla därute som kämpar! Ge aldrig upp!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar