fredag 17 december 2010

Utvärdering av löpning med snöbroddar ca 15 km invigningstur :-)




Igår sprang (krigade :-)) jag 15 km i snöstormen, var taggad igår att ge mig ut, Mery fick hänga med så länge hon tyckte det var roligt (vilket var en ca 3 km haha) sen sprang jag hem och släppte av henne så hon fick krypa upp i soffan och mysa till sig medans jag gav mig ut igen :-)
Kan verkligen rekommendera dessa snöbroddar, där det inte var 2 decimeter snö utan någorlunda plogat (inte så många ställen igår dock haha) fick jag ett jäkla bra grepp, som om jag sprang på vanlig asfalt eller skogsunderlag på våren. Helt underbart. Dock var det lika svårt att springa i snön (har extra svårt pga att jag är så himla överrörlig, någon mer tjej som har samma problem :-) Om det är någon som vill ha tips på att förebygga överrörlighetens negativa konsekvenser så har jag en del bra övningar (hör av er till mig i så fall så ska jag tipsa) eller så skriver jag något inlägg längre fram. Hur som helst så kan jag varmt rekommendera dessa broddar, 249:- på www.safetystore.se, de heter Spiky Plus.
I stället för att köpa dyra skor på 1500: – 3000:- med dubbar, så kan man vara lite ekonomisk och köpa brodar som är gjorda för löpning. Åh skulle vilja ge min inneboende ett par också, så hon med kan få njuta av dem, men jag är tyvärr inte gjord av pengar :-) hon fick en bättre julklapp, ett hemmagym så hon kan träna även fast hon är hemma under jul och nyår (hennes gym ligger här i Uppsala) är nöjd med mitt fynd och hon med verkar det som :-D

Förresten havregrynsgröten var sagolik! Kan rekommendera fiberberikade havregryn. lite kokos, lite hackademandlar, salt och vatten och in i mikron på 3 min (beroende på vilken typ av mikro man har) grymt bra och god blandning! Älskling tyckte också om!

Ha en fortsatt underbar fredag!
Ta hand om er och njut av helgen, sitter och försöker tagga till att ut och löpa, men känner mig lite sliten idag och funderar på att vila eller köra en promenad med lilla tjejen och älskling i skogen...just nu ligger jag i soffan och arbetar lite, myser och har ont i stackars magen... (mycket choklad har sjunkit ner i dag :-D blir alltid så när jag har mens, sötsug och lite "tycka synd om" :-))
Ps. vi kanske ska åka skidor på söndag!! Ska bli sååå kul, har inte åkt skidor på säkert 10 år, Älskling ska lära mig Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar