torsdag 2 december 2010

Lite ljus


Hej!

Nu ska jag ut med vovven på en powerwalk/löptur, ta vara på ljuset och njuta!
Det räcker med 15 min soljus varje dag om man ska klara detta mörker...eftersom man ibland inte ser solen på veckor, kan jag tipsa om solmapor....mycket bra! :-) Dyra men mycket trevliga, sitter man ganska när och blundar så kan man drömma sig bort och hoppas vara på en skön strand någonstans i solen :-)

Funkar fin fint! Dessutom är den en väckarklocka också, under 90 min kan man långsamt vakna till en underbar soluppgång (som annars inte existerar nu :-) Grejjen är bara den att jag går upp lite tidigare än älskling, och det känns taskigt att låta han vakna en och en halv timme för tidigt i en fakead soluppgång, för att sen åter somna om i mörkret :-)
Så det får bli att jag sitter framför den till frukost eller kvällsmat...

Sök på solampa om du är intresserad, min heter Sunrise system!

Nu ska jag och vovven ta en paus i arbetet och ut för att lapa ljus :-)

Hoppas ni får en fin fin dag allihopa!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar