tisdag 14 augusti 2012

Vill så mycket...

Men orkar mindre än hälften...Vill så gärna att det ska bli fint härhemma och vi kämpar varje dag. Men det är inte lätt när man
inte får sova på nätterna och har en nyfödd son som vill äta HELA tiden :-) Glupskare barn får man leta efter. Jag känner efter och lyssnar på kroppen hela tiden och kroppen bråkar med huvudet, kroppen vill vila och huvudet vill få ordning, jag prioriterar givetvis vilan (så gott det går), men det är hela tiden en kamp :-) Ni som känner mig vet att jag alltid har tusen järn i elden, ibland jobbar jag liggandes för att det krigshärjade underlivet dunkar och pulserar om jag står för mycket. I natt ammade jag i princip non stop mellan 2 till 7, sen tog Sanjin honom i vagnen ute så jag fick sova, var helt utmattad! Han kom in kl 9, då var han hungrig igen! Haha tror han har en tillväxtperiod just nu, snacka om att känna sig som en matfabrik :-) men det är mysigt att amma när det inte gör ont. Ibörjan när jag ammade fick jag både sår och det kom blod och gjorde riktigt ont, men nu är det bättre, så vi hoppas det fortsätter såhär!
Idag ska vi till BVC och väga och mäta honom, skulle inte bli förvånad om han ökat ännu mer i vikt :-). Hans navelsträng har trillat av så de ska kolla så allt ser bra ut.
Dagens bebis




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar