måndag 27 augusti 2012

3 timmars sömn

Och jag känner mig som människa igen :-)
Apropå ngt helt annat, innan jag blev gravid så fick jag höra av en del att det var jobbigt att vara
Höggravid och föda på sommaren. Pga bland annat värmen och att man svullnar mer på sommaren. Men jag skulle faktiskt föredra det jämfört med vintern, jag menar tänk er:
Sommar
* Man slipper knyta stora vinterkängor, man kan istället ha sköna stora skor man bara stoppar i och ur foten.
* Man slipper stora tunga jackor man ändå inte kan knäppa.
* Man slipper få mjölkstockning lika lätt pga kylan.
* Man kan gå härliga promenader i sköna linnen och tofflor efter förlossningen.
* Man behöver inte vara rädd att bebis fryser ihjäl :-) (man är ju så nojig i början innan man lär känna honom/henne)
Bilder från i lördags i sol med en glad mamma som är överlycklig att kunna promenera igen, ännu lyckligare vovve som saknat sin Uppsalaskog och en nöjd bebis under myggnätet












1 kommentar:

  1. Vad snygga skor du har! Ja, tror du har en bra poäng angående sommargraviditet men samtidigt har det ju inte varit direkt varmt denna sommar :P längtar också till Uppsala! Kanske prognos tillsammans på fredag? Vi kanske dyker upp runt sex om det passar? Kram!

    SvaraRadera