tisdag 12 juni 2012

Storgråt på jobbet


I natt sov jag mycket dåligt, kanske 3 timmar. Har haft så ont hela natten i bäckenet och ryggen. Kunde bara ligga på en sida :-( Jobbar halvtid och normalt brukar jag arbeta förmiddagar och vila eftermiddagar. Men idag så valde jag att vila på morgonen och jobba eftermiddag istället. Låg i sängen med TENS-apparaten som lindrade den värsta smärtan. Då jag inte varit på jobbet på ett tag pga att jag inte kunnat röra mig, så möttes jag av många som undrade hur det var med mig. Med sömnbrist och smärta och frustration så brast jag ut i storgråt omfamnandes en av mina chefer, bara för att hon visade mig omtanke och värme. Det känns att man har mycket hormoner i kroppen nu :-) Så till resten sa jag bara, tyck inte synd om mig, då börjar jag bara gråta :-)
Resten av dagen gick bra, men nu har min andra bakre fog börjat göra ont så jag sitter återigen med TENS-maskinen för att kunna slappna av lite. Hoppas det känns bättre imorgon bitti så att jag inte behöver gå med denna smärta hela dagen imorgon... håll tummarna* Hatar att klaga, men ibland så behöver man få klaga av sig för att det ska kännas bättre. Jag kan i alla fall cykla kortare sträckor och köra roddmaskinen på gymmet och en hel del stabilitetsträning för att stärka kroppen inför det som komma skall. Bebis mår också bra, åh det är ju positivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar