måndag 9 juli 2012

Illamående, energilös och huvudvärk :-(

Ingen bra dag idag, har sovit hela dagen, ont i ländrygg och bäcken har jag med. Illamåendet är bättre nu och jag har fått i mig lite mat. Huvudvärken riktigt dunkar i huvudet och jag försöker dricka mycket vatten (vill inte ta huvudvärkstablett i onödan) känner mig även lite piggare nu än imorse, haft en riktig down-dag med andra ord. Såhär har det varit under hela graviditeten, bra och dåliga dagar, upp och ner, ner och upp...men jag hoppas på att må ännu bättre imorgon så jag kan göra lite nytta både på jobbet och här hemma. Vi ska ju flytta om 3 veckor och det är mycket att göra innan dess. Men vi kommer få hjälp av många fina själar och det är vi så tacksamma för! Men rensning och packning tar tid, så det är bättre att göra lite varje dag. Så fort jag mår bättre ska jag ta tag i det också.
Vad vi har kvar till bebisen är skötbord, babygym, febertermometer, badbalja, blöjhink och Babysitter. Resten tar vi när den lille har kommit till världen. Har även försökt etablera kontakt med MVC i orten dit vi ska flytta, kommer ju vara i vecka 38 då och det kan kännas skönt att ha kontakt med en barnmorska däruppe, innan förlossningen. Så mycket kommer hända i dessa 3 veckor. Viktigast att inte stressa, utan ta 1 dag i taget, ta det lugnt och göra det man orkar. Detta kanske låter självklart för er men jag är van att köra 110% alltid och har svårt att bara göra saker på halvfart. Är jag stressad blir bebisen stressad. Så vi kommer ta det lugnt och försiktigt. Min utsikt för dagen:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar