måndag 16 juli 2012

Flyttpackningshelgen är över

Åh piuh, vilken helg vi haft! Vi har varit så effektiva och fått gjort apmycket. Så nöjd**. I lördags var vi som sagt och gjorde en "total makeover" på vår lilla vovve. Det tog totalt 2 timmar (något som tar mig i princip hela dagen om man räknar med allt jobb innan och efter). Nu när jag är i vecka 36, så kände jag att jag inte fixar att klippa henne själv med min onda rygg och stora mage :-) Det kostade 600 kr och var väl värt pengarna! Kan varmt rekommendera stället vi var på! Hundfrisörerna i Göteborg och hon som klippte hette Annika. Så himla duktig och trevlig. Hon tog sig tid trots att hon egentligen hade semester. Mery blev kanonfin! Men luktade permanenttant från 80-talet med glanssprayen hon fick som finish på hela makeovern. Det gillade hon inte riktigt utan rullade sig i gräset så fort hon fick tillfälle :-)
Såhär såg hon ut innan klippningen:






Å såhär efter:


















Fin va? :-)
Sen fortsatte vi hemma med röjning och packning av vinden. Efter det var vi heeelt slut. Vi lagade lite mat (spenatsoppa med kokt ägg och creme fraiche, kokta majskolvar och lite grovt bröd). Sen avslutade vi lördagen med filmen "John Carter", den är en blandning av Avatar och Star Wars.
Av mig får den 1 sol av 5, av Sanjin får den 2 hedrande solar av 5. Inget att rekommendera om du inte är ett stort Star Wars fan, då kanske man gillar den bättre. Men vi tyckte i det hela att den inte var så trovärdig.


Söndagen var också fullspäckad. Lilla vovven ville ut på promenad redan kl 9, och älskling följde med! :-) (tidigt för att vara söndag). När vi kom hem satte vi igång med köket. Allt skulle rensas, packas, dammas av och städas piuh! Vi höll på hela dagen och var klara först vid sjutiden. Då var vi båda så trötta. Jag hade ont överallt, mådde lite konstigt och somnade i soffan gråtandes av för mycket hormoner och smärta i rygg och bäcken. Vaknade vid 24 och borstade tänderna innan jag kunde lägga mig i sängen och sova för natten. Hela natten sov jag (förutom några kisspauser) och vaknade med värk i bäcken och rygg, men bara med en bråkdel av smärtan som jag hade kvällen innan :-)

Är stolta över oss och vårt teamwork. Det är jobbigt att flytta i vanliga fall. När man är i vecka 36 så känns det kan jag lova, men en dag i taget så funkar allt. Vi vill ju detta och vi kommer få det så bra däruppe. Tajmingen är inte den bästa, men både barn och jobb är svårt att planera så det blir inte alltid som man tänkt sig, utan man får försöka göra det bästa av situationen och det gör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar