torsdag 10 februari 2011

Vår, var är du?




Idag var jag på 3:e behandlingen hos Naprapaten, sista gången blir om 1 vecka, när jag är klar sen kan jag få upp lite mer distans i kroppen än vad jag har nu. Fick en massa bra övningar för vaden, foten och bålen. Så nu ska jag hem och träna upp mina fötter till bodybuilders ;-) då kommer jag kunna öka distansen långsamt, vara skadefri och bygga upp en sund muskulatur som kan ta mig runt jorden :-D

Mitt marathon i april kanske får vänta, jag måste få upp tillräckligt distans i kroppen innan jag vågar mig på ett marathon. Tänk om jag skulle skada mig? Det skulle det verkligen inte vara värt, att missa de mest underbara löparmånaderna! Då springer jag hellre något roligt marathon i höst! Vill vara stark och skadefri hela våren och sommaren. Jag vill njuta av varje löppass, köra långpass med Linnea på helgerna i den ljuvliga skogen, vi skulle kunna springa till fjällnora ( det är kanske 40 km) men vi kommer fram till en underbar sjö där vi kan bada! Komma hem då? Haha jo man kan ta bussen därifrån sen hem. Vi kan sitta vi stranden och njuta av vår matsäck och ta ett skönt dopp för att sedan dra på sig en lätt klänning! Åh längtar till vår och sommar. Löpning för mig är terapi och njutning! Löpning ger mig kraft, energi och en massa endorfiner :-) man är så fri, så stark och lätt, känns som om man är odödlig! Älskar känslan!

Fick tips av min Naprapat idag med löpupplägg.
Mitt mål är att köra löpning i alla fall 4 ggr i veckan, då tipsade han om följande upplägg:

1långpass ( lugn takt)
1intervallpass
1långpass ( samma som första)
1snabbt pass ( lite kortare distans där man håller en och samma hastighet hela tiden.)

Så fort snön försvinner ska jag börja köra på detta upplägg, tror det är grymt!!

Imorgon ska PT kalipermäta mig, spännande!! Hoppas jag bara kommer fram till gymmet i snöovädret, det bådar inte gott!

Sitter på tåget nu från Sthlm (aaaah förseningar)och längtar hem till de två sötisarna som är det bästa som hänt mig! :-D

Hoppas ni får en trevlig kväll och var rädda om er i snöyran!



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer: