söndag 13 februari 2011

Mens, löptur och kaliperresultat!


Vilken underbar dag! Sol sol härliga sol!
Har haft några dagar i smärta, den smärta vi tjejer har ca 1 gång i månaden ;-)
Ahh sitter här med ont i huvudet och värkande mage, illamående och yrsel. Tror alla kvinnor känner igen sig i det här. Men om man ska se det positiva med mensen är att man i alla fall vet att allt är ok! Man fungerar som man ska så att säga. Men jag hade nog velat ha det som hundarna, mens ca två gånger om året, det hade varit bra! Provade hormonspiral, men det är inget för mig, min fina hud fick plötsligt acne, stora röda blemmor i ansiktet, fattade först inte att det var spiralen som gjorde min hud så förändrad, men its all about hormoner my friends. ca 1 månad efter att jag tagit ut spiralen och började med p-piller igen så blev min hud lika fin som innan.
Spiral är grymt om man inte får besvär av den, du kan ha den i fem år, du får inte mens, när du får blödningar (som man får ibland speciellt i början) så får du inte alls lika ont. Värt att pröva, kostar 1000 kr men då räcker den i 5 år som sagt. Dock bör jag säga att det gör lite ont att sätta in den så att man är medveten om det, det var nämligen ingen som sa det till mig när jag skulle sätta in den. Mamma som hade erfarenhet av det sa inget för hon trodde jag inte skulle våga sätta in den då haha jättekul. När man kom in var man ju redan lite nervös som det var (gynekolog + insättning av spiral) Men när hon frågar, har du tagit smärtstillande? blir jag än mer nervös och undrar hur detta ska gå, upp i den härliga stolen we go och det gör så ont så jag svimmar haha, hon får kalla på hjälp och det hela blir väldigt dramatiskt, tillslut fick de in den lilla saken och sen gick jag hem med väldigt stela ben. Oj nu kanske jag avskräckte istället haha, men jag vill vara ärlig så att man är beredd på att det gör lite ont och att man tagit smärtstillande innan. För när den väl är inne så känner man inget, och man får fem år av "frihet"d.v.s. ingen mensvärk och inga tabletter man måste ta. Tyvärr så för alltid något gott lite ont med sig.

Nog pratat om mens :-)
En löptur idag kanske? Jag mår alltid så mycket bättre när jag tränar och har ont. Huvudvärken kanske släpper då, håller på att tvätta nu, så det får bli efter det.
Pratade med älskling, han vill promenera, så då kanske vi tar en promenad istället, så får lilla tjejen pulsa i snön som hon älskar! Vi klippte henne igår, så nu ser hon ut som en liten söt råtta :-)

Såååå till kaliper resultatet:
Jag har 18,8 % i fett, det är ett bra resultat!
Ska få ett kostprogram av henne också, ska bli jättekul att se hur det ser ut!
Spännande spännande! :-)

Nu måste jag hämta tvätten, ha en wunderbar fortsatt söndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar