söndag 2 september 2012

Saknar inte graviditeten

Eller magen, det är så skönt att han kommit ut. Det är så skönt att kunna böja sig, ta sig förbi på trånga ställen och kunna sova på mage! Tröttheten jag upplever nu (vi har en pigg bebis som gillar att vara vaken och i centrum :-) dessutom har han lite problem som så många andra nyfödda med gas i magen dvs här blir det inte många timmars sömn :-))
är mindre än under graviditeten, då kunde jag vara så fruktansvärt trött att jag inte kunde ta mig ur sängen på flera dagar. Nu är man jättetrött, fast på ett mer normalt sätt som man känner när man sovit för lite. Många sa till mig under graviditeten "Du säger att du är trött nu, du ska bara veta hur trött du kommer vara med ett litet barn" Hjälp tänkte jag, om det kommer bli värre än det är nu vet jag inte hur jag kommer palla det. Då är det skönt att veta att den trötthet jag kände då var extrem, och nu mer normal som för alla andra småbarnsföräldrar. Jobbigt ibland med negativa människor som målar upp det värsta hela tiden :-) Kanske jag tycker det för att jag fungerar tvärtom dvs tänker alltid positivt, och händer det något negativt så tar jag itu med det då det händer, målar alltid upp allting så vackert jag bara kan :-)
men alla funkar vi olika, o så funkar jag!



Jag en vecka efter förlossning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar