lördag 2 april 2011

Sprang 13 km


Till Saltholmen och tillbaka, det var en skön tur fast det var väldigt dimmigt ute och väldigt fuktigt. Men det var en sån där skön tur när man bara njöt och lunkade på och tänkte inte ens på att man sprang. Bara släppte alla praktiska tankar på allt som ska göras och bara vara i nuet, bara njuta av luften, de lätta stegen och musiken som dundrade på i hörlurarna.
Här i Göteborg laddar folk inför världens största halvmaraton, nämligen Göteborgsvarvet! Det har varit fullbokat sen jag vet inte när, och jag har inte lyckats få tag i en biljett :-( Hade ju sprungit förbi mitt hus annars, men kanske nästa år?

Funderar på att springa vårruset med några tjejer, det är ju mysigt, 5 km i maj med massa härliga tjejer! Sista anmälningsdag är i mitten på April så kan inte tänka för länge :-) Egentligen är det väl inte så mycket att tänka på, utan bara kööööra, det är ju härligt och underbart och ingen stor farlig utmaning utan bara 5 km (bara o bara men är man van att träna på en mil så känns 5 km ganska lugnt).

I augusti funderar jag och älskling på att köra Midnattsloppet i Göteborg utklädda till något roligt i maskeradstartgruppen, det hade varit coolt! Sen hade vi sockersöta som vi är hållt varandra i handen över mållinjen **åh så sockersött** :-D Men I like big time allt sockersött :-) och allt rosa som alla som känner mig vet. Får alltid in något rosa i min vardag :-).

Saknar min löpkompis L, Hoppas kunna återförenas med henne i framtiden :-)

Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg!
Kram och ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar