måndag 29 november 2010

Spinning!

Nu har jag kört ett underbart spinningpass. Hade en hård dag, och det här var precis vad jag behövde! Jag körde hårt och intensivt, sen bastade jag i en evighet kändes det som, det är så skönt att basta efter träning!
För att minska skaderisken och få bäst effekt utav träningen, så är det bra att variera då och då, blanda styrka med kondition, detta krävs för att bygga upp en stark kropp!

Jag äääälskar löpning, är totalt fast i den underbara sport...
I början körde jag lite löpning framförallt för att variera min träning, men efter ett halvår ungefär så fick jag det här underbara flowet när jag springer, det som alla talar om men som jag inte kännt ännu på riktigt (förutom något enstaka annat skönt träningspass). Nu springer jag för att jag älskar känslan i kroppen efteråt, för att det känns som om man flyger fram, för att alla tankar rensas (speciellt om man går runt och grubblar). Jag kan bli jätte kreativ när jag springer, fundera ut massa smarta lösningar eller nya projekt jag vill göra.

Men trots att jag älskar denna sport så mycket, så måste den varieras med annan träning för att min kropp ska vara stark och stabil.
Tips på träning som man kan variera med löpning är core träning eller pilates. Denna typ av träning är fantastisk då den stärker upp den viktiga bålstrukturen i kroppen man använder när man springer.
Innan jag började med core hade jag ryggproblem sen 15 års ålder, men efter coreträning 1-2 gånger i veckan, så är min rygg i fin fin form, och man har en korsett från höfterna och upp mot svanken som håller upp din kropp och gör den stark och stabil.
Bra tips om man älskar löpning och inte kör någon annan typ av träning.

Hoppas ni får en trevlig kväll!
Nu ska jag hem till älskling och titta på El classico :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar