tisdag 30 november 2010

Morgonlöpning i - 15 grader

Imorse stack jag och L ut på en underbar morgonrunda...
Efter att ha sett -15 på termometern, tänkte jag hmm...hur många tröjor krävs för att inte frysa? :-)
Det blev underställ + 3 fleece/löparjacka, dubbla löparbyxor, luva och mössa på.
Underbart, frös inte alls!! Kände ju mig stel som ett kylskåp men det var mysigt och det kändes som om man var inne i ett igloo och tittade ut :-).

L höll grymt bra tempo och vi körde en ny runda idag, vi har börjat följa ett program som började denna veckan. Ny runda eftersom det stod 10 km på schemat idag (vår vanliga runda är på ca 6,5km) Programmet är från marathon.se och den är åt dem som ämnar springa Stockholm marathon i vår under en viss tid. Men vi har inga planer på att springa något marathon, vi vill bara ha ett roligt program att följa så att vi kan variera träningen lite både distansen och tempot.
Det är så lätt att bara lunka på och köra samma gamla vanliga runda.
Med variation i både distans och tempo gör att konditionen förbättras och musklerna stärks (man måste utsätta kroppen för variation för att få resultat!)

Styrka idag står på schemat, om jag hinner ska jag köra!

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar